Lite funderingar

Har lite funderingar, eller ah rätt många såna! Några är helt sjuka & vissa andra helt normala...
Aja punktar upp  dom lite istället för att skriva allting som en flytande text, de blir lite roligare o enklare att läsa!
-
Den "perfekta" killen:

Så jävla mycket tjat om hur den perfekta killen ska vara osv, jag o min kära vän Evelinn diskuterade lite om det efter ett inlägg på hennes blogg o de gav mig enormt mycke funderingar. Hur ska den perfekta killen vara? Finns de någon som är "perfekt" ?  Och jag tror att de finns någon där ute som är perfekt för var och en, kanske MÅNGA där ute som är perfekta för just mig eller dig? Så alla citat som "ingen är perfekt" osv osv kan gå och ta sig. Enligt mig är de bara skitsnack, som jag sa så tror jag helt klart att de finns någon för alla som är helt jävla perfekt!
-

Tjejer som klagar på tjejer som klagar på killar?:

Visste inte riktigt hur en rubrik för denna fundering skulle vara men de där lät rätt bra. Aja skitsamma! Läste en väns blogg förut o hon skrev ett inlägg om att tjejer klagade så mycket på killar o att de gjorde de bästa o att tjejer alltid sa att killar var idioter med mera. Visst visst håller väl med till en viss del men jag känner inte själv att jag nån gång sagt att en kille var idiot eller att jag sagt att han var dum i huvudet osv. Och de finns ju många där ute som inte heller har gjort de? Och visst finns de dom tjejer som säger så hela tiden. Men om man känner sig sårad så är de väl klart att man kanske tycker så för tillfället eller tycker så helt och hållet! Och angående att klaga på killar så håller jag inte alls med, har nog inte hört någon säga "åh han duger inte" och bla bla bla. De enda möjliga som jag kan tänka mig som ett "klagande" är väl möjligtvis om man inte tycker att något är rätt. Som tillexempel från min egen situation. Min pojkvän röker och jag VÄGRAR ha en pojkvän som röker så jag sa att jag inte tänkte ha ett förhållande med honom ifall han rökte. Och jag kan inte ens när jag tänker efter som allra nogast tänka mig att jag gjort något fel med det? Så känner JAG och då är de väl upp till honom ifall han väljer att röka eller om han väljer att vara tillsammans med mig. Så jag tycker att det där inlägget var helt fel, även påståendena som sas i det!
-
Rasistiskt med foundation:

HAHA den såkallade rubriken fick nog de flesta av er att rynka på ögonbrynen. Men tänk efter, finns de någon foundation som är mörk ? Asså som för afrikaner o andra mörkhyade? Jag och Evelinn diskuterade de och frågade några hur dom tyckte om det och Bella sa " men dom har ju inga finnar?" men jag använder foundation även fast jag inte har några finnar? Nelly föreslog att de kanske använde solpuder, men nej det låter inte riktigt rätt. Så jag undrar såklart hur de mörkhyade människorna gör ? Någon som vet får gärna höra av sig! HAHA
-

Hade en hel del mer med funderingar och sånt, men de mesta försvann i allt skrivande, så jag återkommer när jag kommer på dom!
Vi höööööörs, puss va!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback